Capita a volte di non capire bene che cosa stai leggendo. Altre volte invece lo hai compreso benissimo perché le parole sono semplici ed il regolamento è chiaro.
Sto parlando della call for scores (ovvero della richiesta da parte di qualche associazione verso i compositori) che Ablaze Records, compagnia americana ed australiana che si dedica alla registrazione e alla promozione di composizioni d’oggi e non solo, ha pubblicato tempo fa.
Le promesse del bando erano che il vincitore avrebbe potuto farsi eseguire un proprio lavoro per orchestra da un importante orchestra, in questo caso dalla Brno Philarmonic Orchestra.
Dovete sapere che mi sono iscritto già con qualche dubbio al bando perché il nome Records suona davvero male in società di promozione musicale. Però mi sono lasciato convincere perché i bandi pubblicati erano quattro e gli altri tre definivano che Ablaze Records avrebbe registrato il lavoro proposto (se selezionato) ma non avrebbe preso in carico i costi di registrazione. Quindi il mio bando, che in effetti non era un bando ma una richiesta generica poteva apparire veritiera. In fondo era una semplice iscrizione, perché non provare.
Ebbene, è di ieri la risposta da parte di Ablaze records e recita:
Dear Roberto,
We have concluded our assessment of dozens of scores from nineteen countries as a result of our fourth call for scores.
We were very taken and impressed with your work. Please find attached an informational brochure and a Proceed to Contract Agreement for the inclusion of this wonderful piece on our fourth volume of Orchestral Masters! Please sign and return this agreement to us ELECTRONICALLY via e-mail. Once we have your agreement to proceed, you will receive a full contract package from us with numerous attachments concerning the process.
Recording of your work will take place in Brno, Czech Republic with the brilliant Brno Philharmonic Orchestra between JUNE 27th and JULY 1st, 2016. This orchestra has a storied history and is known for it’s supple and dynamic music making. The conductor for this disc will be the London-based conductor Maestro Mikel Toms whose recordings of Nyman, Glass, Taverner, Finnissy, Barber, Stravinsky, Preisner and more demonstrate his depth of technique and interpretive panache to deliver only the very finest recording of your winning work.
Our distribution network is large and global. We distribute direct digital downloads in standard and high (96/24) definition to over 130 countries via our exclusive contract with iTunes and NAXOS MUSIC LIBRARY.
Additionally we doubly cover many markets through AMAZON MP3 and multiple streaming services. Our physical discs are distributed to hundreds of retailers world wide through Super D One Stop, one of the largest distributors of media products in the world and sold directly to consumers via AMAZON.com in the US, Brazil, Canada, China, France, Germany, Italy, Japan, Spain and the United Kingdom. Of course AMAZON ships our recordings globally through the US store, but they can also be purchased ‘locally’ through AMAZON in these other countries. Once released, we send review copies of the disc to numerous on-line and print music review outlets such as FANFARE Magazine and AMERICAN RECORD GUIDE.Please contact us immediately by e-mail (dknehans@ablazerecords.net) or by text to (+)1-513-237-8281 to acknowledge receipt of this package. We also want to hear from you about the specifics of your piece such as tempi and other important matters, to ensure your recording is a great representation of your ideas.
IMPORTANT: YOU MUST CONTACT US BEFORE APRIL 22, 2016 with the return of this Proceed to Contract Agreement for inclusion on this disc.
We will need a complete set of parts, all prepared to MOLA standards, for your score and two (2) full-size scores shipped overseas to the orchestra for their preparation work on your score before JUNE 1, 2016. (PLEASE do not delay this process as the more time the orchestra musicians have to look over your music the better the recording will be!) PLEASE DO NOT PRINT OR SHIP PARTS OR SCORES UNTIL WE HAVE VETTED AND APPROVED THE PDFS OF THEM.
Again, CONGRATULATIONS Roberto on this outstanding achievement and we look forward to a wonderful recording of your award-winning work.
Sincerely,
Douglas Knehans
Director and Producer
ABLAZE Records
http://www.ablazerecords.net
Avete compreso, no? Tante belle parole, il lavoro è davvero un buon lavoro per orchestra, peccato in questo momento che scrivo non lo abbia ancora inserito nel sito, e addirittura un orchestra come la Brno Philharmonic Orchestra!
Felicissimo, cosa volere di più.
A questo punto mi arriva il pdf con tutte queste belle premesse. Ve lo allego qui sotto.
Non so se siete arrivati alla fine della lettura ma se andate all’ultima pagina capirete da soli.
MI HANNO CHIESTO SOLDI! Ma vi rendete conto in che mondo malato viviamo? Direttori d’orchestra che chiedono alle cantanti una prestazione extra professionale per lavorare, Concorsi dove fanno passare o il proprio allievo o la trombamica e fuori c’è di peggio. Persone che pensano davvero di farti un favore a spillarti soldi.
Non posso davvero credere che siano convinti mi facciano un favore a registrare il mio lavoro!
Vergogna, si devono davvero vergognare! Loro e la Parma recordings, altra azienda da cui stare bene alla larga per gli stessi motivi (non vi preoccupate me ne è bastata una).
Ho fatto una cosa sciocca, ho cambiato il contratto chiedendo 15000 $ per il lavoro (cifra totalmente simbolica), a patto che mi venissero bonificati prima del 25 aprile.
Il caro Douglas mi ha già risposto, era un po’ seccato.
Alla prossima, sperando di raccontarvi cose più positive.